Powered By Blogger

torsdag 18 oktober 2012

Back to mama

Vilken resa det har varit med den här klänningen: Coolwool dress! Jag köpte den när den kom, sedan glömdes den lite bort i samband med flytten, när jag väl kom ihåg den hade jag gått upp i vikt och jag bestämde mig för att sälja den. Sålde den till en fin bloggerska som upptäckte hål i den som jag inte sett! Så pinsamt! Men som tur är har vi gjort lyckade affärer med varandra innan så vi löste det på ett smidigt sätt och klänningen kom tillbaka till mig igen. Därefter lät jag den ligga i sin påse ett bra tag för jag ville inte se det trasiga klänningsskrället. Men, kan ju inte gå omkring och ha strutsbeteende hela livet så jag plockade fram klänningen och gick ner till sömmerskan och 150 riksdaler senare är den tillbaka hos mig igen, utan hål :) Det näst bästa är att eftersom det är så mycket volanger syns inte lagningarna, de syns knappt över huvudtaget. Men det allra bästa är att jag gått ner i vikt under den här resan och den passar hur bra som helt igen :D Det var nog meant to be... Trots allt...

Så vansinnigt mjuk och skön! Inte ett endaste kli i sikte.




Hittade ett par roliga strumpbyxor på Lindex, lite mörk bild men de är gråsvarta med lite skimmer i.

Det här veckan blir en slags ketchupvecka. Det har absolut inte hänt ett endaste dugg förutom det gamla vanliga och imorgon händer allt! Handsfatsgubben kommer hit och monterar det nya handfatet (som det tydligen var en jäkla väntetid på), jag ska iväg och ta prover (skulle jag gjort idag men glömde, hur man nu kan glömma det enda som avvek från de vardagliga rutinerna...?), och så ska jag klippa mig och lägga lite roliga slingor i håret :) Det ser jag verkligen fram emot. Ja, och om det händer något mer kuligt innan veckan är slut står skrivet i stjärnorna....

Nu ska jag ta tag i det där ständiga middagsprojektet och sedan krypa ner under täcket med min min Isländska bok: Den kalla elden av Arnaldur Indridason (med en liten knorr ovanför d:et) Längtar tillbaka till Island när jag läser den.

Ha en fin kväll!
Kramar!




16 kommentarer:

  1. Såå fin klänning. Otroligt mycket oddisar du har.. Hur har du råd?
    Snyggt allt
    Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) Nu har jag inte så många kvar. Har finansierat nya Mollyköp genom att sälja gamla :) Tycker det är ett bra sätt att förnya mig :) Kram

      Radera
  2. vilken tur att det gick att laga klänningen. En sådan skulle sitta fint i min garderob med, men det finns ingen som säljer sin:) Det låter som det blir en bra dag i morgon, det ska bli kul att se håret.
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja verkligen! Trodde hon skulle säga att det var kört. Hoppas du hittar en, den är ljuvlig. Jag hoppas det blir bra, ska testa en ny frissa igen - lite pirrigt!! Kram

      Radera
  3. Den är himla fin! Det var nog meningen att du skulle ha kvar den:) Kram

    SvaraRadera
  4. Du är jättesnygg i klänningen (önskar att jag hade figur till sådana!
    Tur att den kom tillbaka till dig. Njut hos frissan och ha en skön helg.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du :) Men du om någon har väl figur för denna :). Jag ska njuta för fullt och hoppas på att det blir bra! Ha en skön helg du med! Kramar

      Radera
  5. Vad snygg du var i denna! Sitter som en smäck! Ska till frissan i morgon jag. Kram Nilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) den är underbar och den har så fin fall. Spännande! Då får vi njuta av att bli fixade både di och jag :) Kram

      Radera
  6. Den där är så skön och fin!
    Kul historia det där..
    kram
    <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vilken historia. Tur att det gick bra, att sälja en klänning med hål i var ingen höjdare...:/ Kramar

      Radera
  7. ÅH, va glad jag blir!! Visste det skulle bli bra ;-)
    Ni är gjorda för varandra!
    KRAM!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åhh vad skönt! Ja som det kan bli! Tack för att du tog det så bra! KRAMAR!

      Radera
  8. Helt klart meningen att du skulle ha den, karma liksom...jag tror faktiskt på det. Är det meningen, kommer det att ske, men såklart får man hjälpa till lite ibland och det fungerar ju inte heller alltid. Ja, livet alltså...på gott och ont. Stora klemar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alla mina hemsnickrade trosinriktingar (väldigt hemsnickrade, lite Kajsa varg ) försvann när K-Å gick bort. Men jag tror ändå på Karma då det aldrig är fel att göra något gott för någon annan. Ha en fin dag! Storkramaen tillbaka!

      Radera