Powered By Blogger

onsdag 24 oktober 2012

Leka lite och ett Odd Molly citat

Hade stämt möte med en Blocketförsäljare idag inne i stan på hennes arbetsplats, kändes seriöst :) Tog såklart en fika innan och lekte lite med  Camera+ appen och nu slänger jag ut bilderna här :))

Bilderna är tagna på supermysiga lilla da Matteo som ligger i en smal passage som heter Viktoriapassagen.


Utan någon effekt alls. Då blev det mörkare och dassigare än i verkligheten.


Klarade upp den lite och då blev det bättre.


Drog på ännu mer färg för skoj skull...


Och tog bort lite färg.


Lite antik look.


Tycker det är kul att leka med den appen :)


Jo, träffade en tjej som sålde en vinterjacka i en äldre modell ( 312 - Vive la difference). Googlade på den sen och upptäckte en gammal tråd om eventuella kopior på denna men är helt övertygad om att den här är äkta. Är dock lite osäker på om jag passar i brunt. Ska visa den på sen så får ni gärna komma med åsikter :) Den är klädd i teddy i hela insidan och luvan, så mysigt :) 

När jag kikade närmare på den så upptäckte jag den här texten som står skriven på insidan av jackan och det är nästan så att jag kan tänka mig att behålla den enbart för textens skull oavsett om jag passar i brunt eller inte :)) Här kommer den utan versaler som det aldrig är på Mollysar:

"i think i am back to where i was when i got lost
turn back time walk backwards over lines
that i have crossed"

Älskar dessa små tänkvärda citat. 

Ha en fin onsdag!
Kramar!







7 kommentarer:

  1. Gillar citatet skarpt - hoppas du kommer överens med jackan så du får bära orden ;-)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hoppas jag med! Det är nog meningen :) Kram

      Radera
  2. Känns som det var just den jackan och just det citatet du behövde (med tanke på oss i 50-krisen)
    Behåll och läs varje dag! =)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja precis! Det var så jag hajade till när jag läste det :) Får nog göra det :) Kram

      Radera
  3. Du borde kunda ha brunt. Ser fram emot att se dig i jackan:) Fint citat..
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Eftersom du är ganska blond och ljus i hyn så tycker jag att brunt är fint på dig! Jag är själv blond och tycker att svart ser så hårt ut mot mitt bleknosiga ansikte på vintern och det blir värre för varje år ;) Till brunt passar andra bruna toner, alla rosa färger, powderfärger och benvitt. Citatet är underbart så behåll jackan!
    Mvh Y

    SvaraRadera
  5. Ja jag har märkt nu när jag blivit äldre att svart kan se hårt ut på mig. Behöver en sjal i någon annan färg som lättar upp. Tyvärr märkte jag när jag provade jackan i lugn och ro att den var lite för liten så den får flytta ändå. Trots citatet :) Kram

    SvaraRadera