Powered By Blogger

fredag 26 oktober 2012

Ena råtta

Idag har jag tillbringat dagen på Ikea med min dotter. Var med främst som bärhjälp men också lite smakråd och sällskap :) Det innebar i alla fall att det inte fanns (bär)utrymme för mig att hamstra på mig massa saker. Lite blev det som servetter och värmeljus i storpack. Lär få mysa rejält för att ta slut på dem.

Och så fick jag syn på en fet råtta i gosedjurformat. Skyllde på att den var till katterna vilket den också var till Grizzlys skräckblandade förtjusning :)) Men främst var det för att jag helt enkelt inte kunde motstå den :)


Dottern passade på att köra lite till med mig när hon redan hade mig på kroken så nu står det en spenatpaj i ugnen som hon ska ha på en fest imorgon.

Mycket dravel blev det nu märker jag - ett typiskt övertrötthetssyndrom. Bäst att sluta här :)

Jooo....Höll på att glömma! Jag har ett handfat! Tjohej!!

Ha en fin kväll!
Kramar!

12 kommentarer:

  1. Haha, söt liten råtta och gott med spenatpaj! Kram och ha en fin kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Supersöt :) men spenatpajen får jag bara titta på :) Den ska min dotter ha. Får göra en till imorgon kanske :)) Kram och fin kväll till dig med

      Radera
  2. Vilken cool råtta; den gjorde du rätt i att köpa.
    Hoppas du får lite vila nu då.
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaaa den bara ropade på mig :) Tog ett glas rosé till maten så nu kanske jag kan varva ner lite. Ha en skön helg du med! Kram

      Radera
  3. Grattis till handfatet, äntligen! )och tur för hantverkaren, annars hade jag kommit och bråkat)
    Söt råtta, dom brukar jag köpa till jyckarna. Dom leker ett tag och sen blir det slakt...
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja äntligen! Haha himla tur för honom :)) Kan tänka mig att de gillar råttorna :). Grizzly petade på den och hoppade högt några gånger, sedan fick sig råttan en rejäl omgång.
      Kram

      Radera
  4. Men GRATTIS till handfatet!! Lustigt va, att man kan bli så glad för något så, egentligen tråkigt och som man tar för givet. Jag minns att jag blev superglad en födelsedag när jag fick en elektrisk gräsklippare. Klem

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) JA det låg inte överst på vill ha listan precis :/ (innan det andra gick sönder). Kan säga att jag också blev superglad för min Flymo (när jag bodde i huset) Den gamla handgräsklipparen bara bet sig fast i mosstuvorna men flymon var heeelt underbar :))) Kram

      Radera
  5. Hihi... Så där gör jag också (ofta) köper gosedjur jag inte kan motstå för de är så söta och ropar på mig att jag ska rädda dem... och så skyller jag alltid på att det är till katterna, eller hundarna ;-) Supersöt råtta! Hade inte heller kunnat motstå den.
    Grattis till handfat! Skönt när det blir ordning efter strul. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är de! Ett elefantgosedjur med tillhörande unge var också helt oemotståndlig men där lyckades jag behärska mig :)) Tur att man har några att skylla på :) Tack, jätteskönt att det är över och handfatet är på plats. Kram

      Radera
  6. Vi har också Ikea råttor hemma:) Hur söta som helst. Skönt att handfatet är på plats i alla fall..
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad skönt att höra! Kände mig lite halvknäpp över att jag föll för en tygtåtta :)) Jätteskönt! Kram

      Radera