Powered By Blogger

onsdag 3 oktober 2012

Lite tur, lite otur och lite annat

Trots att vädret varit uselt de senaste dagarna (tiden) så har det varit uppehåll och väldigt skönt när jag tagit mina rundor och jag har kunnat sitta ute och ta mina fikor :) Däremot har jag haft/har en jäkla otur med min tå som var lite bättre ett tag men nu gör så ont att jag mår illa när jag nuddar den. Så, imorgon ska jag testa en ny läkare. Jag går helt enkelt till vårdcentralen som ligger här och som har drop-in på morgonen. Nu orkar jag inte med det här längre. Mina rundor har jag lyckats ta mig igenom då det blir bedövat efter en stund och genom att bita ihop.

Igår tog jag moppen (när det var uppehåll) och storhandlade och då hittade jag det här fina halsbandet :)

Från Bequie grace (har aldrig hört talas om tidigare, hittade det på Raglady) och det har tjocka goa pärlor/stenar i grå nyanser, jättefint tycker jag :)



Här tillsammans med dagens stass; Hunkydoryklänning, Pleasejeans och glada sockor från Happy socks.


Lyxade till det lite idag vid dagens middag med tända ljus och ett glas Rosé. Mysigt :) Och just det! En duk i mustiga höstfärger hittade jag på Indiska igår (man ser en skymt av den här) och lite fler ljus, de går åt nu.


Lite styltigt inlägg idag men det blev ett inlägg i alla fall :)

Ha en mysig kväll!
Kramar!

15 kommentarer:

  1. Ja för 17 knalla nu iväg med den där tån så det inte blir ännu värre!!! Ljusen är tända här med. Varje kväll faktiskt. Lite för värmen också, för jag fryser och hyresvärden förstår inte varför.. Klem och halsbandet såg jättefin ut, men är det väldigt tungt?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp! Hoppas nu bara handfatsgubbarna kommer när de ska så jag hinner dit. Det är så mysigt med tända ljus och på kvällen blir det kallt här med. Var så glad när jag flyttade från kallt hus till varm (trodde jag) lägenhet. Förra vintern var elementen ljumma. Lite tyngre än tex Ajlajkjhalsbanden med träpärlor men inte jobbigt tungt, det är jag känslig för. Vet inte riktigt vad det är för material. Kram

      Radera
  2. Du gör rätt som byter läkare! Så där kan du inte ha det! Finfint halsband och vad gott med rosè:) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag hoppas jag får någon energisk som får ordning på tån och helst hela mig... Blev jätteglad för det :) Kram

      Radera
  3. Tack för det fina paketet idag! Har den på mig nu. :) :)
    All pepp och energi till dig i morgon, och blir det inte bra vid första försöket att byta läkare så har du ändå tagit första steget.
    Kramar!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad roligt! Det är säkert superfin på dig :) Tack, ja nu är jag på G och tänker pröva mig fram tills jag hittar någon som har ork, lust och kompetens. Kramar

      Radera
  4. Låter bra att testa en annan läkare. Lycka till nu!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Det kan bara bli bättre känns det som. Kram

      Radera
  5. Här är den. :)


    http://www.youtube.com/watch?v=Ua9QwK-vs9Y

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :)) Ska genast kolla den :))

      Radera
    2. Haha den var helt underbar :D Tack o Kram!

      Radera
  6. Mysigt du fixade för dig! Helt rätt! Fin dagens stass också. Svar om ringen ifall du inte spg det hos mig är att det är en unode 50 som finns hos biskopsgården, glömde skriva ut det. Kramis Nilla

    SvaraRadera
  7. Ja det var riktigt mysigt :) Tack för ringinfon! Skulle vilja ha en större svart att ha på ena långfingret och den såg fin ut :) Får jag kola in lite närmare :) Kram

    SvaraRadera
  8. Ja, bra att du byter läkare och hoppas verkligen att du får hjälp snart. Så där ska du ju inte ha det din stackare. Kram

    SvaraRadera
  9. Fick tag i en jättebra läkare. Dessutom kom det en till och tittade - kändes bra. Gör förbaskat ont i tån nu men det blir förhoppningsvis snart mycket bättre :) Kram

    SvaraRadera