Powered By Blogger

onsdag 17 oktober 2012

Dagens moppestass och ett fynd!

Lyckades knipsa av en dagens innan det blev mörkt, men det var på håret :) Dagen har lunkat på i sakta mak, lite plock på förmiddagen, PW ( som var väldigt snabb och skön) och caféfrukost. Funderar en hel del på vart mitt liv är på väg just nu...

Men det behåller jag i huvudet ett tag till. Istället kör jag lite ytligheter à la dagens moppestass som åkte på när det var dags för kattsandsinköp (Yes, så kul har jag det). Alltid kul att köra moppe iaf tycker jag barnsligt nog ;)

Easygoing short dress, gosig ullsjal och Aguarana legwarmers ovanför jeansen.
Och som vanligt skinnjackan över som aldrig fastnar på bild.


Under Easygoing har jag mitt fynd; en A-one silk camisole i rätt lila nyanser som jag knep för 240:- inkl frakt på fb! Tjohoo! Ibland ska man ha tur :)


Japp, dags att hitta på någon form av middag. Det biten tycker jag är ännu mer stentråkig än vanligt nu när sonen inte heller är hemma. Laga mat till sig själv liksom, hur kul är det? Ojojoj negativa jag idag...Men men ibland är det så. Tror förresten jag slår till med en ugnspannkaka :)

Ha en fin kväll!
Kramar!



16 kommentarer:

  1. Fin stass. Men du kan väl inte göra dig av med moppen väl? Håller med om att det är trist med matlagning för en person. Jag är så tråkig att jag gör storkok på helgen ibland, fryser in och så har jag mat en vecka, ibland blir det samma flera dagar i rad.. Ugnspannkaka var längesedan dock, ett bra tips! Klem

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) Ahhh jag vet inte... Använder den väldigt sällan sedan jag flyttade till stan egentligen. Men samtidigt älskar jag friheten att kunna åka iväg när jag vill... Och himla bra kattsandsfraktare :) Smart med storkok. Ska försöka ge mig på det. Bra för sonen med att ta med till jobbet. Sist jag gjorde storkok dök dottern upp med en kompis och passade dessutom på att ta med sig matlådor så blev soprent i grytan :) Kram

      Radera
  2. Vad fin du är! Easygoing är verkligen easyging, jag älskar min:) Hoppas du lyckas lista ut var du ska, det är alltid en frustrerande tid till det blir klart vad som är målet. Ta hand om dig!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) Håller med! Bara att dra på sig så är man fin liksom. Hua.. ja livet är inte lätt alla gånger men någon förändring blir det, får hoppas att det blir till det bättre. Kramar

      Radera
  3. Det ÄR skittråkigt att laga mat åt sig själv! Bra fynd med underklänningen! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, urtråkigt! Blev jätteglad! Sällan jag lyckas fynda :) Kram

      Radera
  4. Håller med dig om att det är stentråkigt att laga mat till sig själv, vilket jag också gör jämt eftersom han jag bor med alltid jobbar skitsent på kvällarna.
    Känner igen mig i en massa funderingar om vart livet är på väg... Vi ska nog reda ut det båda två men det tar otroligt mycket energi när tänket pågår, tycker jag i alla fall.
    Massa Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är samma med Adam, han kommer inte förrän vid 22-tiden.
      Ja, inga lätta funderingar men nödvändiga, Tror också vi reder ut det men det är lite läbbigt att vara mitt inne i stormens öga. Tar massor med energi verkligen!
      Massa Kramar tillbaka!

      Radera
  5. Enig med deg. Kjedelig å lage mat bare til seg selv:( Men fin er du i alle fall. Og for et funn! :)
    KLem

    SvaraRadera
    Svar
    1. JA inspirationen bara försvinner! Tack så mycket :) Och fuydet är jag så glad för :) Kram

      Radera
  6. Det ser så fint ud :-) og herligt når der kan laves en "god handel" :o)
    Hilsen Tina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) Ja det är alltid kul! Ha det gott! Kram

      Radera
  7. Vart-livet-ska-ta-vägen-funderingar är det gott om här också.
    Kanske är 50-årskrisen i mitt fall. =)
    Ja laga mat ensam är verkligen aptrist.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag sade till en vän för inte så länge sedan att jag minsann klarat mig från ålderskriser (har haft fullt upp med andra livskriser kanske) Men kanske det här är en annalkande 50-års kris som eldas på av att mitt i liv som stannat upp på en jäkligt tråkig hållplats. Måste vidare! Och matlagning på det- ingen höjdare. Nepp, dags att rycka upp mig hör jag ;) Kramar

      Radera
  8. Mmm, ibland går man runt i tankecirklar och kommer inte ut. Du ska se att den dagen kommer då du kommer vidare! Kram på dig

    SvaraRadera
  9. Ser fram emot den dagen :) Kramar

    SvaraRadera