Powered By Blogger

söndag 21 oktober 2012

Söndagstur

Lite av det varma vädret från Skåneland hittade hit till slut i alla fall :) Från regnigt och varmt till blå himmel och varmt. Hoppas det håller i sig till i morgon. Idag har jag trots det fina vädret inte varit ute så mycket. Min dotter ringde och frågade om jag ville luncha med henne och hon jobbar inne på Frölunda torg. Dit tog jag spårvagn så jag har mest sett det vackra vädret inifrån men det gör inget, det är alltid skönt när det är fint ute oavsett om man är inne eller ute. Och alltid mysig att träffa min dotter :)

Ett rejält Macdonken skrovmål  (lilla menyn men det är mycket för mig :)) blev det och det var så gott! Äter nästan aldrig där och när jag väl gör det, njuuuter jag :)

Gick runt och kikade lite när jag ändå var inne på torget och idag var det inte kläder som i finkläder som lockade utan praktiska PW-kläder. Snacka om att jag har kommit i gång nu :) Mina underbara Easytones funkar inte nu när det blivit blött ute. Sist blev jag genomblöt om fötterna. Så jag kikade lite på PW-skor ( eller sk. toningskor) som är vinteranpassade. Hittade ett par från Puma till bra pris och som hade samma funktion som Easytone så dessa blir det nog.

Någon som har testat dem?

De som jag testade var helt svarta med lila :) sula.


Eftersom det var så varmt åkte jackan av och stövlar och sjal med innan jag fick knipsat dagens bild.

Mörk bild trots ljuset men det är Twistme jumper och Medallion tank från Odd Molly och Pleasejeans as usual. De har blivit riktigt säckiga i baken så jag måste ha något som går ner över rumpan. Jag som trodde rumpan skulle tränas upp av mina Easytone ;))


När jag kom hem (på torget nedanför mig) så möttes jag av tre polispiketer, fullt med poliser med hjälmar på huvudet, två beridna poliser (vilka jättehästar!). Den ena ridande polisen hade en kamera på hjälmen. En helikopter flaxar omkring ovanför och alldeles nyss hörde jag två skott! Vad är det som händer!?

Ja spännande att bo i stan ibland.

Ha en fin kväll!
Kramar!





25 kommentarer:

  1. Bra du är som walkar så flitigt. Jag har alldeles kommit av mig med allt. Men men gymtid bokad på onsdag och nu får jag ta mej 17 ta mig i kragen. Lite läskigt det där med skotten - får väl kika i GP/Expressen.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har blivit ett behov nu :) vet inte riktigt hur det blir sen när det blir svinkallt, kanske funkar då med förhoppningsvis. Jag var inne och kikade men såg inget men nu såg jag Nordhems kommentar. Fotbollshuliganer... Kram

      Radera
  2. Duktiga du!!!!
    Så himla söt katt du har. Härliga bilder.
    Nya fina bilder och nice kläder. Du shopping hollic!?! Hihi som så alla.
    Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ett nödvändigt nöje. Ja de är så goa mina missar :) Haha ja en något återhållsam shopaholic nu för tiden (tyvärr) :)) Säljer mest tycker jag. Kram

      Radera
  3. Match mellan AIK o IFK Göteborg..Stockholmarna hade samling på Andra Lång o har gått o gapat nedanför fönstret, mycket hata o döda mm i misslåten..vilka dårar det finns!
    Nu har matchen börjat i allafall o förhoppningsvis blir det lugnt i dessa kvarteren igen.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ah meen....Vad trött jag blir! Verkligen medaljens baksida. Ja hoppas det blir lugnt nu... När och hur vill du ha din tunika förresten? Kramar

      Radera
    2. Läste nu i morse att det varit supporterbråk i natt -efter matchen på andra lång..jag blir också trött på dessa nötter. Aik vann ju: var glada o åk hem! Ifk: gör om -gör bättre!
      Så käkla glad att ingen hos oss befann sig ute på o på väg hem just då!

      Radera
    3. Ja det är sanslöst! Fotbollen är endast en anledning för att ställa till bråk (för dessa supportrar). Skulle inte vilja möta dem på väg hem... Kram

      Radera
  4. Läskigt med skott runt i krokarna.. Jag har inte testat skorna, men jag hoppas du blir nöjd.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja lite läbbigt... De kändes jättesköna så det blir det nog. Måste investera lite i sådant som är nyttigt också :) Även om det inte är lika kul. Kram

      Radera
  5. Hej Marie!
    Har du fått mitt mail ang Replay jeansen?
    Mvh Annika

    SvaraRadera
  6. Gud vad bra med ett par pw skor som man kan ha under hösten! Nej jag har inte testat dessa, men är nyfiken på dem:) kram Nilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja verkligen. Mina andra var ingen hit, blev genomblöta och dessutom är de lite hala nu. De andra kändes väldigt sköna och de var specialpris (600:-) nu på Interspot. De kostar över 1000.- annars. Kram

      Radera
  7. Ojdå, var vad det som hände med två skott? Låter dramatiskt! Och visst blev vädret ljuvligt så jag retar mig lite för jag har mest varit inne ändå. Kram

    SvaraRadera
  8. Samma här. Har varit ute varenda dag trots vädret och idag blev det bara till o från spårvagnen. Ja herregud vilken dramatik mitt i alltihop! Kram

    SvaraRadera
  9. Har aldrig provat såna skor men formar dom baken så måste dom ju vara bra:) Ridande poliser och piketer låter som nåt slags evenemang på G. Fotboll kanske, då kan det ju vara livat.....Kram

    SvaraRadera
  10. Ja det är förhoppningen :)) Dessutom är de bra för min rygg och de där envetna muskelinflammationerna. Japp, fick reda på att det är AIK och IFK gbg:s supportrar som lever rövare... Kram

    SvaraRadera
  11. Så duktig du är som pwar jämt och ständigt. :) Här är det lugna veckan nu med förkylningen. Skorna ser väldigt frestande ut.
    Skott? Huuu.
    kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det enda jag gör, haha :) Bra att du tar det lugnt när du är förkyld, är inte bra att träna då. Tror skorna blir jättebra :) Krya på dig! Kram

      Radera
    2. Skott ja! Här är det high life!!

      Radera
  12. Men det var väl för väl att ni också fick lite fint väder. Skorna verkar bra och är dessutom snygga, bara en sån´sak! Jag kan också njuta av burgare, men helst BK, när man inte ätit det på länge. Det har aldrig varit "nödmat" för mig som det kanske är för många och då är det riktigt gott! Klemisar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, tack så mycket :) Ja dessutom snygga :)) Har aldrig varit nödmat för mig heller, utan något som äts väldigt sällan och då är det gott. Och mättsamt, är fortfarande mätt! Kramar

      Radera
  13. De skulle være super gode for både ryg og holdning, men man skal nok lige vende sig til dem :)
    Jeg har kun prøvet sådan et par kort, jeg har ikke gået med dem i længere tid.
    Spændende at høre hvad du mener om dem, når der er gået lidt tid.
    Kram Tina

    SvaraRadera
  14. Ja jag hoppas de är bra, var väldigt sköna när jag provade dem. sedan är det bara att hoppas att de positiva effekterna kommer på köpet ;) Kram

    SvaraRadera