Powered By Blogger

måndag 8 oktober 2012

Brrr

Inte mycket att komma med här, förutom sömnbrist. Nu är jag inne på tredje dygnet utan någon ordentlig sömn och det är inget vidare... Tog min runda i alla fall och det var lika gnistrande vackert idag men nu börjar det bli kyligt. Och sömnbrist + kyla lika med att jag nu bäddat ner mig i sängen påklädd varma koftor och sköna Scarfs scarfsen för att få upp värmen. Och så har laddat med hett te och nya boken inom räckhåll.

Lägger alltså ner verksamheten med att vara pigg och glad för en stund och sjunker in i bokens värld istället.


Ha en fin dag så länge!
Kramar!

6 kommentarer:

  1. Helt rätt!! Varför 'låtsas vara pigg o glad' när man inte är det!?? Säger jag som är 'superproffs' inom just det området. Nackdelen kan dock vara (egen erfarenhet) att om man råkar visa hur man mår, tja då blir man behandlad på många 'lustiga sätt'! Inte alltid lätt att ta men man (jag) bir luttrad med åren.
    Så mitt råd är, ta väl vara på dig själv o skit i andra!!
    Finns hyfsade bra sömntabletter, tyvärr är de flesta vanebildande. Kan vara en viss hjälp i början.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo jag har sett det; folk som triggas av andras dåliga mående. Oftast människor som inte mått/mår bra själva har jag märkt. Riktigt lågt att sparka på någon som redan ligger och tragiskt att vissa människor anser sig ha rätt att sätta sig på andra. Men det är mest för min egen skull jag vill vara pigg och glad, vilket jag också har varit den senaste tiden. Men sömnbrist får mig att däcka. Jätteviktigt med sömn för mig. Jag har prövat insomningstabletter men inte ens de har hjälpt...
      TA hand om dig du med! Kramar

      Radera
  2. Låter som ett bra beslut! Skulle gärna krypa ner under några täcken med en bok jag med :-) Hoppas du slumrar där under också!

    Stor kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har legat och "ryckt". Precis när jag ska somna in vaknar jag med ett ryck. Men det kanske blev någon slags powernap :) Har slutat frys nu iaf. Skönt att höra att dina missar börjar trivas bättre med varandra :) Kramar

      Radera
    2. Stackare, det är så jobbigt när man inte kan sova :( P.g.a stress i olika former har jag problem att sova i perioder. Brukar ta Zopiklon ((insomningspiller) ibland, o tycker även att appen " Somna" är bra. Hoppas du får en god natts sömn!
      Kram från Monica

      Radera
    3. Tack för dina råd! ja det är skitjobbigt när sömnen strular. Tar Imovane ibland som är samma som Zopiklon tror jag och de brukar hjälpa. Men den där sömnappen får jag testa. Kram

      Radera