Powered By Blogger

söndag 14 oktober 2012

Långfrukost och våga vägra ta av pyjamasen

Efter att Loui retat upp mig till bristningsgränsen i gryningen för att få upp mig till att fylla på matskålarna somnade jag trots allt om bara för att vakna av att regnet öser ner från en kompaktgrå himmel. Lägg till de där förbannade dagarna i månaden och saken är glasklar - Jag tänker förbli  i pyjamas så länge jag känner för det (hela dagen om det är så ), krypa ner under frasiga lakan och läsa färdigt min bok och sen tänker jag börja på nästa - så det så!

En lång och god frukost med ägg och G-P och oändliga mängder med kaffe är redan avklarad. Glömde föreviga den med kameran och tänkte googla fram en liten käck frukostbild, vilket inte gick så bra, däremot jag hittade den här:

Haha... Hjääälp man kan köpa färdigkokta ägg! Hade jag ingen aning om. Någon som sett det irl? :))


Men nu - Back to book!

Ha en mysig söndag!
Kramar!



12 kommentarer:

  1. Men herregud! Färdigkokta och skalade ägg?! Nu har det fanimej gått för långt.....
    Ha en fin söndag! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det har det banne mig! Fin söndag på dig med! Kram

      Radera
  2. Haha, färdigkokt ägg? Jisses säger jag bara..
    Önskar jag kunde ha samma schema som dig i dag:)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja inte klokt! Nu har jag läst ut boken och upptäckt att kylen är tom ( tjugoårig son äter mycket :)) Så kanske måste ge mig ut. Får se vilket som är enklast; göra det själv eller övertala sonen... Hmmm... Kram och ha en fin söndag!

      Radera
  3. Färdigkokt ägg, ja man upphör aldrig att förvånas!
    här lodas det fortfarande runt i nattlinne eftersom andra familjemedlemmar skött hundpromenaderna. Långfrukost och läsning av bpde DN och SvD tar sin tid! annars var det vacker konsert här i morse av stackars ulande hund som tydligen ha nån löptik i nåt av grannhusen. Undra på att han varit intresserad av våra smalben det sista!!!! Helt förslappad är jag dock inte eftersom jag både tömt och fyllt diskmaskinen och tvättat en del, samt läst lite jobbrelaterad litteratur. Men visst är det skön att kunna masa runt i sin egen takt och bara titta ut på gråvädret!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänkte att det var fejk först men det ser äkta ut... Skönt att det inte bara är jag som hasar omkring :) Lite diskplock får det bli här med och kanske inhandlingsrunda. Haha Oj! Vilken uppväckning/vaktning :)) Ha en fortsatt skön söndag! Kram

      Radera
  4. JAAA!!! Så superkul om du kommer ner och vill träffa mig!!! Bara hojta när det blir!
    Färdigkokta ägg... Galet! Jag såg en massa sådant i Amsterdam, färdigskalade morötter är det jag minns bäst. Galet som sagt!
    Lodar jag också, både igår och idag... :o) KRAM!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du vill!! Ska kolla busstider och se lite vart den här förbaskade förkylningen tar vägen, men snart blir det iaf :) Haha.. färdigskalade morötter!! Onk!! Har precis gått min runda nu, gjorde gott efter gårdagens totala förfall :)) Kramar

      Radera
  5. Haha... Färdigkokta ägg har jag aldrig hört talas om, men däremot pyjamas hela dagen. Ren lyx är vad det är! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte jag heller :)) JA det satt fint igår, men idag var det skönt att komma ut och få lite luft även om det var grått och småregnigt. Det doftade ljuvligt i Slottsskogen tack vare regnet, alltid nåt :) Kram

      Radera
  6. Färdigkokta ägg är ett bra alternativ för tex LCHFare på språng som inte vill peta i sig en chokladkaka.

    SvaraRadera
  7. Ja men vad bra att den fanns ett användningsområde :) Själv har jag svårt att trycka i mig någonting på språng. Kram

    SvaraRadera