Powered By Blogger

tisdag 16 oktober 2012

Dagens promenadstass och Withlove short dress

Idag blev det stadspromenix och sen frukost på da Matteo och sedan bestämde jag mig för att prova Withlove short dress (tror den heter så?) från Odd Molly som jag var lite nyfiken på.

Börjar med min dagens:
Tröja - Hunkydory med vingarna på baksidan, jeans- Please, sjal - BS och stövlar - Primeboots. Och min gamla skinnjacka över.


Ja så var det provningen då...Inte min bästa gren. Konstigt ljus i provrummet och så hade jag zoomen på visst :)) Men här är den iaf - Withlove short dress i grått. Den väcker inga habegärt hos mig alls faktiskt. Jättefin men den luddar och får mig att se ut som en bullmamma = ogilla. Men Hilde! Den sticks inte alls!

Jag har stl 2 på denna och den är normal i storlek.


Annars är den väldigt fin i mönstret och fin på sidorna längst ner. Snyggt också med knytet i nacken (som på Twistme jumper). Men om jag hade pengar hade jag mycket hellre valt Ladylike :)


Det är fint att promenera genom stadens vackra parker. Hade tur med vädret för det var uppehåll när jag gick och började inte regna förrän jag nästan var hemma.


Tog en raid på Hemköp på hemvägen och en Nutella slank visst ner i varukorgen :)) och jag har helt glupskt slevat i mig ett par rejäla skedar av den. Så hysteriskt gott ibland!

Ha en fin dag!
Kramar!



12 kommentarer:

  1. Tack snälla för att du kom ihåg min fråga. Jag har bestämt mig för att denna får vänta tills rean. Finns den kvar blir den kanske min:)

    Nutella, farligt gott:)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nog ett klokt val. Och jag är benägen att säga - Aldrig mer Nutella! Kramar

      Radera
  2. Jag är inte heller något större fan av att fota de få gånger jag provar, om det är ngn tröst, men jag gillar stuket på dina bilder. Nutella är alltid supergott. Men julmusten?? ;) Klem

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om står den en expedit utanför blir jag stressad och känner mig löjlig. Tack :) Senda och vida :) Haha den kommer especially for you :D Urk för Nutella just nu..Överdrev nog intaget igår :p Kram

      Radera
  3. Så den luddar? Jag som var så sugen på en orange......Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja riktigt ordentligt. Hade svart under så det syntes väldigt tydligt. Kram

      Radera
  4. Jättefin dagens med halsduken till! Me like och nutella, jag vågar nästan inte ens skriva ordet för jag blir så sugen. Det är faktiskt lite nyttigt också, så det så.
    kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) En bra medicin för nutellasug är att glufsa i sig en halv burk på nästan fastande mage. Är inte ett dugg sugen längre :p Kramar

      Radera
  5. Halloj!
    Snygg dagens! Min ena dotter är besatt av Nutella, inte jag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Halloj! Tack :) En favvostass för tillfället :) Jag äter (läs môlar) nutella två gånger om året på sin höjd. Föräter mig varje gång :)) Kram

      Radera
  6. Åhh, den är väldigt kort också tyvärr! Inte min grej heller faktiskt, men den ser fin ut på kollektionsbilderna. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, klänning ser det inte ut som, mer som en långtröja. Och så tror jag det är en fördel att ha mindre byst i denna. Kram

      Radera