Powered By Blogger

lördag 6 oktober 2012

Myslördag

Jag har kommit in i en period där jag tycker det mesta är mysigt :) kanske är något höstfenomen. Vaknade vid halvfem imorse, vilket inte var så mysigt kanske men sonen var uppe då för att ta ett tidigt tåg till Stockholm så jag fick passat på att prata lite med honom innan han försvann. Sedan var jag klarvaken men roade mig med att lyssna på mysig musik, fick klarat av det där tåtjotafräset (mindre mysigt det med) och sedan tog jag en promenix till da Matteo för att äta frukost, gå till torgmarknaden och köpte lite blommor och det var jättemysigt :) 

Nu är jag hemma igen och det känns som om jag varit igång ett helt dygn redan trots att dagen precis börjat. Hmmm... får se om jag kommer på något annan mysigt att göra...

Min frukost :)


Och ljungen var visst kattföda ansåg några...
 

Japp, nu ska jag leta upp ett gott recept på ugnsgratinerade rödbetor, för det blev jag sugen på bara så där.

Ha en fin lördag!
Kramar!

15 kommentarer:

  1. Åh vilken frukost! Höst kan ju vara mysigt med, erkännes lite motvilligt.....Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den var inte dum :) När vädret är vackert och träden sprakar av färg är det fint :) Kram

      Radera
  2. Jag gillar hösten så länge jag får vara inomhus. Regn är inte alls min grej:) Smarrig frukost..
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä regn är deprimerande... men det har varit ganska fint här i Göteborg de senaste dagarna. Frukosten var perfekt :) Haha.. Jag har fått lyxiga vanor sedan jag flyttade in till stan :) Kram

      Radera
  3. Mysigt var ordet sa Bill. Ordet var mysigt sa Bull. Kram fr Kreta

    SvaraRadera
  4. Myspysigt :) Men jag hade hellre varit i Grekland :) Kram och ha det så gott!

    SvaraRadera
  5. Ser sååå gott ut som vanligt. Jag sitter i soffan med filt och har lax i ugenen. plockat kastanjer har jag också gjort, men myset infinner sig inte idag. Det blir väl bättre i morgon antar jag. Klem och hoppas på tåbättring :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad mysigt med kastanjer! Gör du något speciellt med dem? Lax lät gott, det var längesedan. Får hoppas du hittar myset idag! Jag tappade det en stund men nu är det tillbaka lite igen :) Kram

      Radera
    2. Jag har lagt dem på ett stort fat, jag ska visa i bloggen lite senare. Verkar som söndagen också varit fin, men dumt det där med "felsovandet". Klem

      Radera
    3. Det låter jättefint! Ja jag har verkligen kommit in i ond cirkel med sömnen nu... Kram

      Radera
  6. Ja men visst är det ganska mysigt - åtminstone så länge vädret är ok. Jag tycker om att linda in mig i sjalar och gå ut i den höga klara luften-
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja när det är hög och klar luft, solsken och allt sprakar i färg - Då är det fint! Och att linda in sig i goa sjalar är mys deluxe :) Kram

      Radera
  7. Rödbetor måste jag också göra någon dag! Ha en mysig kväll! Kram Nilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jäklar vad gott det var! Ha en mysig söndag! Kram

      Radera