Powered By Blogger

onsdag 1 juni 2011

Min balkong

Äntligen kom balkongmöblerna igår! Lycklig som ett barn drog jag ur dem från emballaget, först bordet och därefter stolarna.... Va!!! Fel färg! Jag hade ju beställt ceriserosa och dessa var mörkrosa! Hupp... sover på saken tänkte jag.. Meningen var att jag skulle ha en färgglad balkong och har redan  skaffat en rosalila Baden baden, och en knallrosa vattenkanna :) Framförallt Baden baden skär sig med stolarna :/
Men...
Idag när jag kollade färgskalan på nätet förstår jag att jag fått rätt färg så antingen upplevde jag dem ljusare i affären eller också bleknar de efter ett tag.

Ja så jag behåller stolarna, blundar för att de skär sig med solstolen och fokuserar istället på att de passar himla bra ihop med balkongmattan från Indiska!

Här är den! Färggladaste balkongen:


Katterna tog möbeln i besiktning med en gång :)

Lite luktärter och kaprifol som är tänkt att klättra upp och försköna kattnätet lite :)

Mitt olivträd


Örterna frodas :)

Kaprifolen som är i behov av lite näring tror jag..


Japp idag det sommarväder så kanske kan vi äta på balkongen redan ikväll!

Ha det så gott allihop!
Kramar!

11 kommentarer:

  1. Så fint du har fått på balkongen!! Ursöta möbler,har tittat på liknande o tycker om är så fina! Färgglatt är bara roligt!
    Ibland kan man ju bli lite lurad av färgskalor på nätet, oftast brukar det fungera ändå. Fast det inte blev exakt som man hade tänkt sig.
    Är det bättre idag?!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag beställde dem i en fysisk affär men de hade inte bordet inne därför väntade jag med stolarna också.. Men nu är jag nöjd ändå :) blev bara så förvånad när jag såg färgen som inte överensstämde med hur jag kom ihåg den. Bölden är kvar :( har svårt att prata och det gör ont, men läkaren sa att det var virus som var upphov till den, så det är bara att vänta ut den :/ Fick antibiotika som jag kan ta om det blir värre (den kan ju bli infekterad), när jag är i Grekland. Hoppas du har en bättre dag idag! Kramar

    SvaraRadera
  3. testar att kommentera i Google Chrome även om jag inte gillar layouten i den ;)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Heeej! Kul att det funkar :)) Jag har haft tur som klarat mig från Blogger strulet den här gången! Kanske beror det på att jag har mac och använder Firefox webläsare.. Kul att se dig här i alla fall :) Kram

    SvaraRadera
  5. Tror du har rätt och stackare - vältrar mig så i mitt eget elände att jag alldeles glömde dej :o) Hoppas verkligen att den försvinner snart - måste vara ett elände! Vill oxå tala om att Chrome är blixtsnabb jmf med Explorer! Håller på att ändra typsnitt å ha mej så snart är den perfekt :))
    KRAMAR

    SvaraRadera
  6. Så fint det blev! Jag förstår att du blev lite snopen med färgerna men i mina ögon ser det jättefint ut. Att ha olika glada färger lyser upp och inte skär det sig...
    Härligt! Ska du sitta där och mysa eller?? Katter är för roliga förresten, de ska liksom inta läget och kolla av...direkt när omgivningen ändrar sig.
    Ha en fin fin dag!!

    kramar
    L

    SvaraRadera
  7. Dumma virus!! Munnen o tungan känns ju lite knasigt för en själv, även om det inte syns. Hoppas det läker ut sig snabbt nu inför resan! Hoppas vädret tillåter din middag på balkongen idag!! Katterna verkar ju snabbt finna sig tillrätta, hihi..
    Har svarat inne hos mig sedan så du vet bara.
    KRAM

    SvaraRadera
  8. Rosen - haha när man är dålig blir man helt upp i sig själv :)) Bra att det funkar med Chrome :) Kram

    Lingon - Jo jag blev lite snopen men nu har jag vant mig, tror jag :) Katter är verkligen revirdjur :)) Dom var livrädda när jag packade upp det men jag hann knappt få upp det innan de satt där båda två :) Inte gamla Maja, hon tyckte bara det var störigt :) Och Ja här ska mysas :)) Kram

    Annelie - Håller med dig; Dumma virus!! Svårt att äta också! men nu ska jag sluta klaga :) Någon gång måste det gå över! Ja katterna är kungar över balkongbordet :)) Kram

    SvaraRadera
  9. Jättefiiiiint! Inte en skärning så långt ögat kan nå tycker jag. Skulle önska vi hade lite större balkong, men man får vara nöjd över det lilla :-)

    Kram!

    SvaraRadera
  10. Tigern - Balkongen var en av sakerna som gjorde att jag tog lägenheten :) Nu har jag vant mig vid alla olika nyanser av rosalila :) Kram

    SvaraRadera