Powered By Blogger

onsdag 1 juni 2011

Sjung om studentens lyckliga dar......

Ja min lille son tog studenten i fredags och nu har jag fått bilderna från dottern för det var hon som fotade. Och min son har gett mig lov att visa bilderna :) 
Jag förstår om ni kanske inte är så intresserade av det men för mig som mamma är det stort och jag vill gärna dela med mig av det :) Några bilder bara :))


Min son är ingen kostymnisse och när jag ser den här bilden är jag så glad att just han är min son som alltid gått sin egen väg :)


Sonen med fina flickvännen som tar studenten idag :)


En liten glimt av skumpatilltuggen innan maten ..


Min lilla familj :)

Presentöppning! Min pappa i förgrunden :) Helsingborgaren :))

Tyvärr missade jag att ta en bild av den maffiga tårtan så ni slipper bli läskade ;)
Härlig dag var det men också stressig! Nu ser jag fram först emot Greklandsresan med dottern på måndag och sedan till Island i juli med sonen, hans studenpresent från mig :) Extra kul är att han lärt sig Isländska på egen hand så jag behöver inte bekymra mig för språket!

Ha det gott allihop!
Kramar!

13 kommentarer:

  1. Fina bilder - fin familj :-) Så duktig du har varit och fixat allt, imponerande!

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Roligt du visar lite bilder tycker jag!! Fina barn du har, förstår du är stolt moder! Alla lika blonda, din pappa med..Så härligt du o dottern skall ha en vecka på till Grekland! Vart skall ni åka någonstans?! Grekland gillar jag själv mycket, varit där en del semestrar.
    Island låter också väldigt spännande, har hört så mycket gott om den ön. Fin present till sonen o dig!
    Kram kram

    SvaraRadera
  3. Verkligen cool och modig kille som inte tar kostym, han är jättefin. Förstår att du är stolt.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Tigern - Tack så mycket! Som tur var fick jag en del hjälp av nära och kära :) Kram

    Annelie - Tack! ja det är jag :)) Pappa var blond men nu är han vithårig :) Adam är väldigt blond i sig själv men han mixtrar med färg.. nu har han gått från kolsvart till ljusblond och han säger att han har planer på att ha någon form av svartvitt hår :// Jaja.. Anna är naturligt blond. Ska till Skiathos den här gången har inte varit på den ön tidigare. Vi ska hyra en vespa och åka runt :) Island ska bli väldigt spännande:)) Kram

    Annika - Ja det är skönt med Adam, han är så trygg i sig själv och så är han lite obstinat också :) Precis som sin far OCH mor hehe! Kram

    SvaraRadera
  5. Vilka fina bilder!!!! Måste varit en underbar dag!
    jag blir så förvånad varje år över de tidiga studenterna...för här är det inte studentdags förrän den 17 juni!!!! Är vi sist i landet eller????

    vilken toppenpresent han fick! Och det var inte dåligt att lära sig isländska på egen hand. Själv har jag pluggat isländska på universitetet och det var ju ingen barnlek direkt.... men ett underbart språk!!!
    KRAM

    SvaraRadera
  6. Nena - Tack! det var en härlig dag! Lite kallt men solen sken :) Adams kompis tog studenten dagen innan men de var nog först i Göteborg! Tycker det är så roligt att han lärt sig Isländska! Så en resa till Island kändes klockrent :)) Tycker också det verkar svårt för att inte tala om uttalen!! Jag kan inte ens få till vissa av de ljuden! Men vackert är det :) Kram

    SvaraRadera
  7. Nej, vi satt en hel dag och nötte uttal, minns säeskilt hur svårt det var att få till vatn, som uttalas med ett väsande ljud i mitten va-hhh-tn. Oj vad läraren rättade oss innan han var nöjd, hihi....

    SvaraRadera
  8. Jag tycker bara att det är jättekul att du visar bilder! Fattar att du är stolt över din son, ser ut som en grymt cool ”unge”! Och min erfarenhet är att de som går sin egen väg och skiter i måsten och ska är de som kommer längst i livet. Bara att han lärt sig isländska på egen hand – jag är fett imponerad!
    Tycker mig känna igen din Hbg-pappa en smula men är långt ifrån säker på om vi någonsin träffats. Kan vara så eftersom jag ju jobbat som journalist här i stan i en massa år, kanske inte.
    Hoppas du får en bra kväll finaste du! Kramar!

    SvaraRadera
  9. Nena - A men preciis :D Spelar ingen roll om någon slår en slägga i huvudet på mig, skulle inte kunna uttala det ändå :) Kram

    Josanne - Tack! Jag blev så glad när han ok:ade det :) Det är nog inte omöjligt att du sett min pappa :) Han är ute och rör sig mycket, går på pubar, ute med särbons hund, en liten pudel och så är han rätt stor :) Och när han fått lite i sig hörs han rätt mycket också :)) Kram

    SvaraRadera
  10. Klart du ska dela med dig av bilderna. Det måste vara extra kul när du har en självsäker son som vågar gå egna vägar.
    kram

    SvaraRadera
  11. Underbart med såna som går sin egen väg! Extra starkt att göra det när man är så ung! Tack för att vi fick vara med:) Kram!

    SvaraRadera
  12. Härligt med en egen stil som din son har. Jätte fina bilder, kul att du delar med dig. Skönt att åka till Grekland och super spännande med kommande Islands resan.

    Kram

    SvaraRadera
  13. Hilde - Han är jättego men han har sina sidor också! Jag lovar ;) Fast hade det inte varit för Adam hade jag nog inte kommit iväg på den är Islandsresan :) Kram

    Linda - Ja den är skönt! Jag har aldrig behövt oroa mig för att han ska göra saker för att följa grupptrycket.. när han var liten var han helvild! Hjälp! Otroligt att han kunnat bli så lugn :) men han älskade språk redan som liten, kul! Kram

    Marika - Ja det är skönt :) Tack! Det var roligt att dela med mig :) Anna tog så fina bilder också, Hon har en systemkamera, det blir så fina bilder (syns iof inte här) Ska bli så skönt att åka till Grekland och bara njuuta :) Skönt också att Islandsresan inte är förrän i slutet av juli så det blir lite tid emellan :) Kram

    SvaraRadera