Powered By Blogger

lördag 4 juni 2011

Misslyckade foton

Idag lyckades jag med konststycket att bara ta totalkassa bilder! Och jag ska vara så taskig att jag visar dem här ;)

Det är nämligen fest på en gata nedanför mig, karnevalstämning råder, åtmintonde någon slags house - tecno variant. Andra Långgatans dag heter den. Ett av mina favoritställen/gator i Göteborg för att där är det fortfarande lite ruffigt och inte så tillrättalagt som det tenderar att bli här i Götet. Föredrar den iof bättre en vanlig dag..
Jag tänkte att "perfekt! Då passar jag på att ta lite bilder till söndagens fototävling" och klickade på..

Hrrmm... Håll i er!

Oops det blev visst lite motljus...

  
...bäst att ta en till! Nämen röda damen! Henne såg jag inte ens när jag tog bilden... och fortfarade motljus :/


Eh... Ett otroligt "intressant
" gathörn..



A, men vad gör han på i min bild??  Det skulle ju bli en genomtänkt bild på gatuskylten!




Ja här har jag tydligen vänt kameran upp och ner eller nåt!



Så kan det gå när inte haspen är på! Inte en enda bra bild lyckades jag ta...  får bli lånade bilder till fotoutmaningen i alla fall verkar det som :P

Nu har dom gått över till jazz på gatan hör jag... kanske ska ta mig en sväng och kika lite ändå :)


Hoppas ni får en fin kväll!
Kramar!

11 kommentarer:

  1. Ja men du, det är baske mig inte lätt det här med bilder o bloggeri!! Jag sliter redan mitt hår, haha..
    Tycker ändå du har fångat dagen bra där du strosat! Var du nöjd med det du! Dessutom kan du ju lägga upp dom snyggt o skriva text där du vill ha den!! Allt detta kan INTE jag..
    Jazza på ikväll eller mys därhemma,
    KRAM!

    SvaraRadera
  2. Annelie - Ja det blir nog mys hemma på balkongen :) Dom har kört igång tecnon igen, säger tanten ;) Jag kör med centrerat hela tiden så behöver jag inte tänka :)) Ha en go kväll! Kram

    SvaraRadera
  3. Vet faktiskt inte vilken Andra långgatan är, var ligger den? Ser mysigt ut! Och inte alls så dåliga kort! Ha en mysig kväll!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Tigern . Det finns fyra långgator i Göteborg eller Linne som området kallas. De löper i princip från Masthuggstorget till Järntorget. Från de översta av långgatorna tredje och fjärde kommer man ut på Linnegatans nedre del. På Fösta Långgatan åker spårvagnarna bilarna och cyklisterna så det är väl den tråkigaste, men det finns en bra indisk restaurang där och massa annat :) En levande del av stade där man kan hitta det mesta :)) Kram

    SvaraRadera
  5. Hahaha - du är ju en fotograf helt i klass ned Rosen :))
    Kram

    SvaraRadera
  6. Alla kan inte vara bäst på allt eller hur? Jag tycker dina bilder blev bra.
    kram

    SvaraRadera
  7. hi hi..Hovfotografer är vi väl alla samman :)
    kram kram rara:)

    SvaraRadera
  8. Rosen - Vad bra! Då är jag inte ensam :D Kram

    Hilde - Nä det har du rätt i :) Men de tog priset :)) Kram

    Too di loo - Ja det kan vi kalla oss ;) Tack åter igen för det jättefina paketet och den fina blusen! Kramelikram :)

    SvaraRadera
  9. Det är väl få av oss som är några proffs på fotografering! Att det sen klämmer in sig en jätteskalle i bild är ju inte ditt fel;) Kram!

    SvaraRadera
  10. Nä hellre en bra är visst min grej! Och det är ju huvudsaken att man har kul :) Men tjockskallen på bilden kunde ju hållit sig undan :)) Grejen var att det var så ljust att jag såg ingenting, chansade bara.. Kram

    SvaraRadera
  11. Ber om ursäkt för mina tappade bokstäver! Slinter rejält på tangenterna ibland :-o) Kramar

    SvaraRadera