Powered By Blogger

fredag 17 juni 2011

Skiathos del 1

Har suttit med mina Greklandsbilder ock försökt gör ett urval och det var inte lätt!
Nu har jag i alla fall samlat ihop några favoriter som jag gärna delar med mig :) Tar inte alla på en gång, kan bli lite väl mäktigt.

Dessa första bilder går i något slags färgtema. Det starka ljuset och de vita husen förstärker verkligen färgerna!


Sista kvällen iklädd mina Favvo Mollysar och lutad mot en lila vägg :))


 Dessa vackra gränder...

Så läckert! Den röda färgen alltså ;)

Bouganvilla till salu! Åhh om jag hade kunnat köpa med mig en sådan hem...

Det var verkligen ögon fröjd att gå i de trånga vindlande gränderna i staden..

Ja och vad hittade tanten här då =)=) En citrongul HD :-D Hade inte haft någon emot att åka iväg med den! Fast inte i maxiklänning och flipflop kanske...

Ett citonträd som växt ihop med ett aprikosträd :) (kronorna) men man ser inte aprikoserna här.

Anna riktigt lyser i den vita trappan,,,

Hustak och hav = I Like

Del av staden sett utanför vårt lilla hotell som var jättemysigt :)

Båtarna i gamla hamnen..

Jag intrasslad i en blombuske

Nu får det räcka för den här gången :) Hoppas ni orkade med hela vägen :P
Nästa inlägg blir tema hav och kanske lite till :))

Jag har varit mycket i Grekland på olika ställen och verkligen älskat det (med ett undantag) men Skiathos..... suck! Åk dit om ni inte har varit där och åk i början av säsongen när det inte är så mycket turister. Det var så vackert, folk var så vänliga och ön kändes fortfarande oförstörd och genuint levande grekisk! Loooove! Det fanns såklart turiststråk också men de gick att undvika om man ville.

Hoppas ni får en bra dag!
Ses igen om ni vill!
Kramar




11 kommentarer:

  1. Kanonkul med dina bilder! Och de är superfina, den på HD´n är ju helt underbar! För min del får du ösa på med hur många bilder som helst, det är bara roligt. Trots att jag bara vill till Grekland nu... ;o)
    Nyfiken på vilka öar du varit på och vilken du inte gillade... Jag har varit på några jag också och den enda som jag inte skulle vilja åka tillbaka till är Poros.
    Har förresten mailat dig.
    Ha en bra dag. Kram!

    SvaraRadera
  2. Vilka fina bilder, jätteroligt att få följa med till Skiathos :-) Håller med Josanne - var har du varit och vad var det du inte tyckte om? Har också varit lite runtomkring i Grekland men inte hittat något som inte var bra än.

    Kramar!

    SvaraRadera
  3. Josanne och Tigern - Färutom Skiathos har jag varit på Naxos, Karpathos, Zakynthoz; Athen och Kreta på olika ställen. På det flesta ställen har jag åkt runt och bott på olika ställen vid olika tillfällen. Har även varit på en del småöar utanför huvudöarna :) På Kreta har jag varit flera gånger, en stor ö som är underbar om man åker runt och bort från turist stråken. Men det var just på Kreta som jag hamnade på ett fruktansvärt ställe, Agia Marina som består av en gata och helt hysteriskt nattliv, bara turister och otrevliga greker. Jag var där en vecka i augusti för några år sedan med min son. Stekhett, detta var innan jag började köra moppe, hade inget körkort och det var för varmt att ta bussen så vi var fast, sköna bad iof :). Jag är en positiv person men det var inte kul. Adam svimmade tom en gång! Skräckupplevelse! Kramar

    Josanne - Blev nyfiken på vad som var dåligt med Poros! Ska kolla mejlen. Kram

    SvaraRadera
  4. Sitter här i ösande regn och njuter av dina bilder. Vad jag längtar efter lite sol och värme.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Hilde - Ja här öser regnet också ner och jag har tappat energin totalt :/ Får bli en hasdag :) Kram

    SvaraRadera
  6. Så jättehärligt att se och du verkar ha haft det så fint. Jag har själv aldrig varit i Grekland eller ens badat i medelhavet så jag tittar gärna på hur mycket bilder som helst.
    Kram till dig och trevlig helg!
    L

    SvaraRadera
  7. Åh vad jag längtar till Grekland nu! Jag har varit på Kreta och Rhodos. Älskar Rhodos:) Kram!

    SvaraRadera
  8. Lingon - Då har du något att se fram emot :) Imorgon kommer havsbilderna :)) Kram och trevlig helg till dig med!

    Linda - Kreta är fint nästan överallt :) Men Rhodos har jag aldrig på! Kram

    SvaraRadera
  9. Härliga bilder, snart åker jag till Gekland, ska bli så skönt. Fin fina kombos som smälter in i den fina miljön.

    Kram

    SvaraRadera
  10. Åh, så fin mot lila vägg! Behöver den nytt hem finns jag. :)

    Kram! \Sanna

    SvaraRadera
  11. Marika - Tack! Å så härligt!! Vill tillbaka :) Kram

    Naimiez - Ja det blev läckert! Min dotter har en riktigt bra systemkamera. Den klänningen är nog det enda som jag vet att jag aldrig kommer att göra mig av med, min juvel :)) Kram

    SvaraRadera