Powered By Blogger

lördag 1 september 2012

Inga bullar och dagens

Tog en promenix i Majorna idag för att sedan ta vagnen till in till stan för att äta en sista bulle på Mauritz kaffe. Men det var låååång kö ända ut på gatan och jag var alldeles för hungrig och rastlös för att stå där så det fick bli fika på annat ställe istället. Får leva på minnet av alla andra goda bullar och sjuor som slunkit ner där genom åren.

Ett minne blott... Grrr... Jag kommer bojkotta vad det än blir som slår upp sina portar i den lokalen!


Lång kö och trevlig stämning men Mauritz har varit en lugn oas för mig och att stå och köa för en bulle kändes lite too much även om jag kanske borde gjort det av respekt för denna institution som den blivit i Götet och som nu går i graven av vansinnigt tråkiga skäl...


Istället bar benen mig till Da Matteo för en lugn och go fika, även om jag hade lite lätt rabarberbulleabstinens ska erkännas.

Efter fikan strosade jag omkring och köpte lite räkor inne på saluhallen, lite Rosé och gott surdegsbröd. Varmt och skönt var det ute och jag hade som vanligt för mycket kläder på mig :)

 Dagens stass blev den här: Timeout wrap cardigan från Odd Molly, Pleasejeans och topp från Nolita. Sköna skor från Clarks.


Nu har jag tvättid för hundrafemtielfte gången. Håller på och bokar om hela tiden och jag har ingen lust med det idag heller trots att tvätthögarna börja anta skyskrapeliknade höjder.

Näpp, det blir ombokning känner jag... tur att jag har en liten maskin hemma som jag kan ta det nödvändigaste i.

Ja roligare än så här blir det inte för mig idag. Fast det har varit en skön dag och så har jag räkorna och glas Rosévin med massa isbitar i att se fram emot. En god aioli och en lagrad brännvinsost till blir superduper! För att inte tala om Ben & Jerry glassen som råkade slinka ner i påsen :) Är det lördag så är det :)

Ha en härlig lördag!
Kramar!

10 kommentarer:

  1. Vad är orsaken till att Mauritz slår igen? Snygg dagens, och ditt kvällsmys låter inte alls fel.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ett stort fastighetsbolag, Stockholmsgruppen tror jag det heter har chockhöjt hyran så det är omöjligt för dem att vara kvar. Följden blir att det bara är stor kedjor som etableras och det unika försvinner. Fördjävligt rent ut sagt!

    Tack :) Jag är redan sugen :) Kram

    SvaraRadera
  3. Fy fan vad tråkigt när det blir så - all charm försvinner :( Vår middag kommer att se ungefär lika dan ut fast jag har yoghurtgodis i stället för glass :))
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är fruktansvärt tråkigt. Kunde inte hålla mig så nu har vi glufsat i oss :) Jättegott! Bara glassen kvar :) Yoghurtgodis är inte dumt det heller :) Kram

      Radera
  4. Vilken underbar lördagsmeny? Får jag komma över genast..? :) :)
    kramar och ha nu en skön kväll

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är klart! HAr sparat lite till dig ;) Kramar och skön kväll till dig med!

      Radera
  5. Mmm, så gott det där lät: räkor,aioli, rosé o så B&J på toppen! Skönt att du är på benen igen också! Mauritz öde är bara så trist men jag håller tummen för att det skulle kunna bli saluhallen, om de orkar starta upp igen.
    Vi gottar oss söderöver o gör inte mycket annat än att vi promenerar en hel del o äter däremellan, kram så länge!

    SvaraRadera
  6. Superdupergott! Är bättre nu, får små attacker emellanåt men som sagt bättre. Jag det är urktrist men vi hoppas på saluhallen. Det låter mysigt! Ha det så gott! Kram

    SvaraRadera
  7. Ha det så trevligt med räkor och rosè! Och visst är det synd att det bara blir kedjor kvar och att det unika försvinner......Kram

    SvaraRadera
  8. Det var riktigt gott och längesedan jag åt! Ja det är så tråkigt. Man får hålla sig i från stadskärnan och hålla sig på bakgatorna för att hitta det mysiga unika. Kram

    SvaraRadera