Powered By Blogger

söndag 2 september 2012

Brrr...

Efter att ha gått min runda i strilande regn och blivit genomblöt trots regnjacka, har jag legat och kurat under täcket för att till sist kravla mig upp och dricka starkt, hett te så att läsglasögonen immade igen, har jag äntligen fått upp värmen. Funderar som bäst på hur jag ska lyckas laga någon form av middag utan att behöva gå ut och handla. Hum, hum. Har lusläst tv-sidorna i hopp om att hitta någon skön film att kolla på under täcket. Men icke sa nicke. Kjelles matresa hittade jag men frågan är om jag står ut med att höra honom svära någonstans i Asien och det är ju dessutom ingen film. Hum, hum.
Nä, jag får fundera lite till och hoppas på att det ramlar ner en smaskig middag från ovan och läsa min bok under tiden, det blir nog bra. Ja och så måste jag säga att det trots eller kanske tack vare regn och rusk så gick dagens PW superbra! Yes!

Den blöta träningsstassen som är utbytt till en gammal Odd Molly kofta, Tallulha någonting, verlourbrallor och Good s/s dress. En Mollymysstass :) Matchande myssockor också minsann :)


 Och Jippiee!!!! Fick precis reda på att sonen fått provanställning på ett företag som gör hemsidor! Jag är så himla glad för hans skull!

Ha en fin söndag!
Kramar!




10 kommentarer:

  1. Grattis till sonen:) Fin dagens! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Och tack :) Mysig och go var den :) Kram

      Radera
  2. Det verkar vara liten varannan - vi har haft helt ok i dag :) Söt hemmastass.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är det verkligen och hoppas det blir fint här idag då, ska ut och äta middag :) Tackar :) Kraa

      Radera
  3. Ingen dålig mys- stass alls och grattis till sonen, måste kännas fint. Jisses, tur jag inte läste ditt inlägg om glass och andra godsaker förrän i morse, då hade jag nog fått ta hojen till närmsta affär. Men, är det helg så är det. Jag har idag ätit den kanske största kanelsnäcka jag någonsin sett. och förhoppningsvis jobbat av mig den igen sen i trädgården. Klem och fortsatt bra söndag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) Ja det känns underbart! Han fick lämna in ett arbetsprov som de blev nöjda med och nu ska han visa vad han går för i fyra veckor. Går det bra får han fortsätta :) Ett men, det ligger i Skövde och han börjar kl 8 :P Varken han eller jag sov speciellt mycket i natt av rädsla för att han skulle försova sig. Men det löser sig nog. Stora kanelsnäckor är gott. Det säljer de här i Haga men man får ha doggybag med sig :)) Ha en bra måndag! Kramar

      Radera
  4. Vad roligt för sonen, grattis! Snygg hemmastass, och jag hoppas verkligen du fått dig lite mat?
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag är så glad! Mysig och go iaf :) Jodå, fick pallra mig i väg till affären. Blev inget nyttigt, en bit Pizza och så var det visst lite kvar i B&J-paketet :P Kram

      Radera
  5. Grattis till sonen!! Och hoppas du fick i dig nån god mat! Här har vi haft sommar igen idag, konstigt väder. Men ska inte klaga på det förstås :-)

    Kram kram

    SvaraRadera
  6. Tack så mycket! Lite pizza och B&J slank det ner :) Jag hoppas på fint här idag. Just nu tittar solen fram :) Kramar

    SvaraRadera