Powered By Blogger

torsdag 22 november 2012

Tack fina Hilde!

Fick denna fina Blog award av Hilde och blev väldigt glad! Den kom också i ett läge då jag behövde lite uppskattning som mest.



Här är frågorna som jag fick:

Drömresa? Älskar att resa omkring i Grekland (gärna på en moppe) men att få åka till Peru och ta mig upp till Maccu Picchu är en dröm :)
 
Favoritsysselsättning? Hmm. det där är ju föränderligt har jag märkt beroende på hur livet ser ut. Men i vardagen älskar jag mina promenixer (inkl. fika ;)),  läsa, lyssna på musik och umgås med mina nära och kära. Annars älskar jag att resa!
 
Hur många gånger går du in på Facebook per dag? Ojoj - alldeles för många gånger just nu! Lite då och då under dagen.
 
Vad önskar du dig i julklapp? Vi ger bara varandra lite symboliska julklappar - inte för dyra. Men något personligt som någon tänkt ut är fint :)
 
Favoritmat på julbordet? Sillen och gröten :) Och julskinkan - en skiva på ett gott vörtbröd och ett tjockt lager skånsk senap på, det är mums!

Drömyrke? Alltid älskat att arbeta med människor och vill fortsätta med det i någon form när det bli läge igen. Annars får jag väl sätta igång med att måla och bli berömd - helst innan jag dör då ;)

 Favorittidning/magasin? Enda tidning jag läser är G-P. Sedan läser jag  en del bloggar och annat.

Favoritplats i Sverige? Vid havet på västkusten på en klippa i solen helst.
 
Thaimat, grekiskt, italienskt eller svensk husmanskost? Mums - gillar allt! Men riktigt god hemlagad husmanskost går inte av för hackor!

Favoritdesigner? Odd Molly :) Gärna blandat med Hunkydory och lite annat.

Och mina egna extrafrågor:

Din Favoritbok/författare? 

Din älsklingslåt/band/artist?

Och så ska jag skicka awarden vidare till några andra bloggare vilket är så svååårt för alla på min lista och fler därtill är så värda en award. Det är så himla kul att läsa alla dessa fina roliga och intressanta bloggar som finns. En ny värld som öppnade sig för mig för ett drygt år sedan då jag själv började blogga.

Men, här kommer samma frågor (+ två till) till fyra bloggtjejer som jag läser varje dag och som jag är nyfiken på.


För en härlig blandning av kultur, resor, humor och snygga stassar blandat med vackra bilder och med ett språk som lockar till mer läsning.



En härlig tjej som nästan bor på min gata och skriver om det här med att flytta till stan, inredning och annat som följer med en flytt (och lite till).
 

En skön söderböna med oslagbara dagens och roliga betraktelser inifrån och utifrån och en stor dos glädje.
 

 En färgglad tjej som bjuder på de vackraste bilder,  skönaste stassar, massa tankar om livet - både i uppgång och nedgång, humor och massa värme.

Japp - och alla andra får en stor kram för jag gillar er lika mycket! (usch hatar att välja men det är kanske bra att träna på det med i positiv bemärkelse ).

Ha det så gott allihop!
Kramar!





 

23 kommentarer:

  1. Hm..jag har något till dig hos mig ;)

    SvaraRadera
  2. Men tack kära du! Vad glad jag blir! Du värmer verkligen en frusen dag och jag lovar att ta mig an utmaninen imorgon! Tack och jag tycker så mycket om din blogg med! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt! Och tack så mycket :) Ta det när du har tid och lust! Kramar

      Radera
  3. Ojjamejja o tackar o niger så klart! Lovar att svara..o när fikar vi igen? Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vassego :)) Vi kan höras i veckan kanske? har lite spridda måsten nästa vecka men är mest ledig. Skulle vara mysigt :)Kram

      Radera
  4. Du är så värt den så!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Tack söta och jag tycker så mycket om din blogg med. :)
    Och nu fick jag veta mera om dig dessutom.
    Många kramar och trevlig kväll

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad glad jag blir :) Och snart för du veta ännu mer när jag svarat på Flipfloppans frågor :) Underbart med bloggkärlek - men inte kul att välja. Men nu får jag chansen att välja några till :)) Kramar och ha en fin dag!

      Radera
  6. Grattis till awarden! Kul att läsa dina svar!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) och detsamma :)) Har läst hos dig men varit dålig på att kommentera ett tag... Kram

      Radera
  7. Grattis, det är du väl värd :-) Och om du vill till Macchu Picchu - just do it! Det är alldeles fantastiskt! Och om man inte orkar gå Inkaleden är det enkelt att ta sig dit med tåg.

    Ha en fin helg!
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) Åh har du varit där? Har sett att det finns tåg men det såg livsfarligt ut :p Kram och fin helg på dig med!

      Radera
  8. Tillykke og herligt at læse dine svar :-)
    Go fredag kram T

    SvaraRadera
  9. Stort stort grattis! Den är du så värd! Att måla och bli berömd är inte fel:) kram Nilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja ska kanske satsa på det ;) Kram

      Radera
  10. Grattis och tusen tack! Jag blev jätteglad. Lite roligt att både du och jag längtar efter att besöka resmål där Tigerna har varit :)
    KRAM

    SvaraRadera
  11. Tigern ska det ju vara så klart!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha :) Ja Tigern är en berest tjej :) Hade inte sagt nej till Grand Canyon heller :)) Och du är så värd dina awards :) Kramar

      Radera