Powered By Blogger

torsdag 15 november 2012

Eldur

En av mina största kärlekar i livet har varit Eldur som bara blev knappt två år innan han blev överkörd. Han var min bebis och det var fruktansvärt att förlora honom. Han dog mellan Karl-Åke och min mamma. Mina bilder finns i min gamla kraschade dator men hittade en bild på min dotters facebooksida.

Han var röd, stilig och vild och att ha honom som innekatt var otänkbart. Så jag tröstar mig med att han var en lycklig och älskad katt så länge han levde.


Har precis gått min runda och ska strax bege mig ut igen och ta vara på solen. Städningen får frysa inne en stund till.

Ha en fin dag!
Kramar!



12 kommentarer:

  1. Sol går alltid före städning!

    Precis sådär tänkte jag med min lille Alex; han var också olycklig som innekatt. Så fast vi bor så nära en motorväg så fick han vara ute och jaga sorkar och vara herre på täppan i kvarteret.
    Han blev doxk inte påkörd utan det var hans hatobjekt nr 1 - dvs veterinären - som avslutade hans liv.
    Tror han varit lyckligare om han dött ute, för han hatade verkligen veterinärer...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja alla katter är olika och en del mer vilda än andra. Stackare, vad hände med honom?

      Jag däckade efter rundan så det bidde ingen mer sol :/ Men fick städat framåt kvällskvisten i lampskenet (undrar hur många dammråttor som kom undan) Och nu är det tvärmulet igen så det var ju ett dåligt val.

      Kram

      Radera
  2. Så fin Eldur!!
    Varför tar några av dem en extra plats i våra hjärtan??! Tänker som du när jag ser/läser om honom..viktigast var ju dock han fick leva livet o var lycklig så länge det varade!
    Lite som min bror..som visste han skulle dö visserligen men såg till ha roligt länge det varade.
    Ha en skön kväll o minns din lille söte Eldur!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja han var så fin! Och så go...Alla älskade Eldur :) När någon ringde ingick alltid - hur är det med Eldur? han charmade skiten ur alla. Ingen som frågar hur mina katter mår nu :) Men de är högt älskade av mig. Eldur kommer alltid finnas i mitt hjärta <3

      Vad jobbigt att mista sin bror. Skönt att han klarade av att njuta av det liv som fanns kvar.

      Hoppas du fick en fin kväll och att du får en fin dag! Kramar

      Radera
  3. Vad lustigt att du tar upp en saknad katt i dag. Nu är det snart 1 år sedan min lilla Sissi försvann, om 2 dagar är årsdagen. Det är konstigt att en liten katt kan ge så mycket saknad... Sissi var också utekatt och trivdes inte alls inomhus.
    Din Eldur är något av det sötaste jag sett..
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var ju lite "två själar samma tanke". Man fäster sig så och även om det finns kärlek till alla nära så fäster sig vissa mer än andra... Kommer så ihåg när Sissi försvann. Vad tiden har gått fort... Saknaden försvinner aldrig men livet går vidare...
      Ja han var en riktig sötpropp :))
      Kramar

      Radera
  4. Vilken fin Eldur......Fruktansvärt när sånt där händer. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja han var så fin.. Det var fruktansvärt! Vi grät ikapp jag och barnen. Det var så nära det andra hemska också... Kramar

      Radera
  5. men åh så trsit med kraschad dator! väldigt fin bild du hittade. kramkram Nilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, två gånger har det hänt med mina Pc och båda gångerna har jag varit för slö med att spara bilder på andra ställen. Den sista pc:n är det hålet där laddaren ska sättas in som är trasigt så de bilderna går kanske att rädda om det gå att fixa datorn. Har mina Kina bilder där också...

      Ja det var på min altan på baksidan :) (Innan lägenheten).
      Kramar

      Radera
  6. Hej!
    Vilken underbar bild och en mycket vacker Eldur. Tänk vad de går rakt in i våra hjärtan, dessa familjemedlemmar.
    Kram från Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Eldur i där han trivdes bäst - ute :) Han var väldigt kelig och go med. Att de gör...Tänker på din Otto och dig - så svårt att mista sina kära djur.
      Kramar

      Radera