Powered By Blogger

lördag 10 november 2012

Fina syster yster

Hade en jättemysig kväll igår med min syster. Vi har inte setts på tu man hand på väldigt länge och behövde ses och prata bara hon och jag. Vi var på en gemytlig engelsk pub - Old Beefeater och där var det trångt om saligheten och skön stämning :)

Fina syster yster i vimlet :)



Blev ingen bild på mig för allihop var suddiga, dessutom envisades jag med att vifta med en stor öl på varje bild...

Idag ses vi igen men då är resten av familjen med - ska fira min dotter i efterskott. Och jag har såklart redan lyckats göra fel (igår redan). Min dotter har beställt lax med Sherrysås till middag. På systemet igår fick jag för mig att det var portvin och köpte en stor dyr flaska (en liten hade inte räckt) som det säkert tog en kvart att välja ut med hjälp av en kunnig dam. Jag blir så trött på mig själv... Ska faktiskt hur pinsamt det än är försöka byta portvinet till sherry istället. Får se om jag skämmer ut mig totalt :)) Får väl gå till ett annat system hädanefter ;)

Wish me luck!

Ha en fin lördag!
Kramar!





6 kommentarer:

  1. Haha portvin..ja men varför inte leta upp ett annat recept för att kunna bjuda på en sådan liten skvätt också, kanske till efterrätten? Jag har tänkt mig till systemet snarast för att köpa glögg jag..men det får bli en annan dag, annars skulle jag kanske gått ditt för att se om det händer något skoj där idag ;)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja idag blir det showtime :))) Tänkte på det med men det känns så himla onödigt att ha en stor flaska portvin stående, dricker ju aldrig det... Men man kan kanske göra god sås av den - men inte till lax :). Kram

      Radera
  2. Det kommer inte att bli några problem att byta - det har jag gjort när jag tog fel vin. Lycka till med maten.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ja jag frågade idag när jag var där :) Hade inte med mig portvinet eftersom jag gick dit direkt efter pw:n men jag träffade damen som hjälpte mig med portvinet och hon okejade tillbakalämning trots att jag inte har kvar kvittot:) Kram och tack!

    SvaraRadera
  4. Tack kära systern mi för byte av bild. Love ya <3 kramar från Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du var jättefin på det andra också :) Love ya too! Kramar

      Radera