Powered By Blogger

tisdag 4 december 2012

Träffad av julepimparlusten

Är ingen överdrivet julig människa och i år trodde jag inte jag skulle få några julfeelings över huvudtaget - möjligtvis när Kalles jul kör igång på tvn. Men hå och hej! Igår när snön kom så kom även julpimparlusten :) Igår fick balkongen sig en omgång och idag åkte stakar och en julestjärna upp. Blir ju faktiskt riktigt mysigt måste jag erkänna. Mina tomtar hittar jag däremot inte efter asbetsgubbarnas framfart i min källare så det blir julpimpning light. Än så länge iaf :))

Min gamla plåtstjärna med det mysiga ljuset i dagsljus.


När mörkret lagt sig...


Och köket med balkongen utanför.


Har en båge i vardagsrummet också men där ser det lite kalt ut så jag får nog se till att en eller ett litet gäng tomtar får hittat dit.

I övrigt har jag provcyklat inne i garaget. Växlarna låste sig efter en natt i iskyla men nu funkade de igen. I vilket fall som helst så verkade jag dra igång något larm när jag cyklade ut genom infarten. Jäklar vad det började tjuta! Jag fick snabbt baxat in cykeln i mopperummet och smyga iväg som om inget hade hänt...:P.  Smyga och smyga förresten...slira var nog mer med sanningen överensstämmande. Så jag gjorde processen kort med promenixandet och tog en latte på första bästa ställe. Ja det var min dag idag - lite pimp, smutt och fixardag.

Ha en fin kväll!
Kramar!

11 kommentarer:

  1. Ser mysigt ut och just ljuset är nog det man ändå vill ha allra mest på julen? Antingen man vill eller inte, ger det ju ett fint sken. Klem finis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är det bästa med vintern - ljusen och nyfallen kramsnö :) Kramar finelin!

      Radera
  2. Ljuset är jul för mig. Det och barnens alster från skola/dagis samt en julgran längre fram..
    Låter som du haft en underbart mysig dag..
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag brukar ju jobba i den branschen, hade varit sönder pyntat vide det här laget i vanliga fall :)) Men barnens alster är alltid roligt att få hem. Det var en jätte lugn och mysig dag. Kramar

      Radera
  3. Var det inte du som efterlyste kavajen: http://toodiboo.blogspot.se/2012/12/bamse-stor-bloppis.html
    Kram igen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Den som Tindy har är mörkblå dessvärre men där fanns ju annat fint..hrmm...:p Kram

      Radera
  4. Pimp, smutt och fixardag låter ju alldeles lysande:) Plåtstjärnorna lyser riktigt fint! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja himla bra :) Var visserligen bara tesmuttnade :)) Får se till att köpa hem lite glögg så blir julkänslan total! Kramar

      Radera
  5. Vad mysigt det ser ut! Det kan behövas lite ljus nu i mörkret! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. JA det blev riktigt myspysigt :) Kramar!

      Radera
  6. Så kul att du kom igång! Plåtstjärnan lyser så vackert.
    Kram

    SvaraRadera