Powered By Blogger

söndag 24 juli 2011

Nu funkar det!

Nu kan jag i alla fall föra över bilder från Iphonen :) Har glömt sladden till kameran så det blir bara lite halvkassa bilder jag tagit med telefonen första dagen


Det första vi såg när vi hade landat var Iron Maidens turnéplan! De lyfte när vi kom så dem missade vi :))



Det ryker och pyr både här  och där! Denna bild är tagen från flygbussen.


En fräck kyrka.


Jag och sonen :) Här hade jag inte sovit på ett dygn så jag var rätt sleten!


Imorgon ska vi titta på geysrar och annat bubbel i marken och Gullfoss mäktiga vattenfall.
 Något som vi gärna vill göra är att åka helikopter och titta på vulkanerna! Dessvärre måste man vara tre personer :/ men vi är uppsatta på en väntlista så det är bara att hoppas :) 
Annars blir det en Jeeptur!

Det första dagarna har vi strosat runt här i Reykjavik, fikat, ätit och shoppat lite varma kläder!

Jag brukar vanligtvis vara en packexpert med en tendens att packa ner lite för mycket. 
Var min hjärna var när jag packade inför denna resa undrar jag!

Massa tjusiga Odd Molly tunikor som är väldigt vackra men inte så varma :P

Så jag var ju "tvungen " att köpa en vacker ullponcho :) 
Bildbevis kommer :)) Den är helt underbar!

Ha en härlig söndag!

Kramar!


9 kommentarer:

  1. Coolt att få se Iron Maidens plan:) Verkar som om ni har en härlig semester! Kram

    SvaraRadera
  2. Linda - Ja det var en överraskning :) Jättemysigt här och väldigt god mat med mycket grädde, i och på allt! Kram

    SvaraRadera
  3. Så roligt med Island, hoppas ni har det riktigt bra!
    Kram kram

    SvaraRadera
  4. Tigern - Det är spännande att vara här! Imorgon ska vi ut på äventyr :) Nu ligger jag och pustar efter ytterligare en stabil måltid :)) Kram

    SvaraRadera
  5. Spännande med semester på Island. Hoppas ni får det riktigt härligt :-)

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera
  6. Hoppas ni har det riktig fint med massor av fina saker att titta på. Hoppas också att ni fått lite värme.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Vivvi - Det är mysigt att vara här med sonen :) Idag ska vi på en spännande utflykt! Kram

    Hilde - Det finns hur mycket som helst att titta på! Helikopterturen går dessvärre bort, det var svindyrt! Speciellt varmt är det inte men en dag ska vi åka och värma oss i den blå lagunen :) Kram

    SvaraRadera
  8. Woo vad coolt plan det var... Vi skulle åkt till Island förra sommaren till ett bröllop men kunde tyvärr inte, så skulle vi åkt i år istället. Nu när jag ser dina bilder så blir jag jättesugen.
    Ha det nu så skönt och njut i den blå...

    kram!!

    SvaraRadera
  9. Lingon - Imorgon blir det den blå tror jag :) Idag var det Geysir och Gullfoss o lite till :) Island är fantastiskt och jag osar svavel och är dödstrött! Inget bloggande idag :)) Hoppas du kommer till Island någon gång, det överträffade mina förväntningar helt klart! Och känner ni någon är det ju ännu roligare :) Gonatt! Kramar

    SvaraRadera