Powered By Blogger

tisdag 5 juli 2011

Lite rädd



I natt har måsflocken hållt mig vaken igen! Vilket gjorde att jag låg och stressade upp mig inför dagens mc-körning av någon anledning... Vet inte riktigt vad jag är rädd för men helt plötsligt blev jag livrädd och tänkte att nää, jag ringer och säger att jag är sjuk eller nåt... Det gjorde jag inte :) Men jag hatar att vara på nybörjarstadiet. Blir otåligt och tjurig och hetsar mig själv och gör därför idiotfel.... Lyckligtvis hade jag en väldigt bra lärare idag, lugn o trygg och klok :) Och han såg min nybörjarångest. Han påstår att vi ska ut på småvägarna imorgon hmmm.... Personligen hade jag velat stanna på parkeringen i en månad :P

Eller gömma mig under en något :)



När jag letade efter bilder om rädsla hittade jag den här som är huvudet på spiken..



För det är precis vad som händer när jag blir rädd. Därför har jag jobbat på det de sista åren och nästan lyckats bota höjd skräck, flygskräck, skidskräck ( det är sant ) och massa andra "skräckar"
.
Även om vissa saker fortfarande känns obehagliga, tom fruktansvärt äckliga, utsätter jag mig för det eftersom jag inte vill att rädslorna ska begränsa mitt liv.

Får väl se hur det går med mc-rädslan! I morgon får jag ta tjuren i hornen igen :))

Var tvungen att skriva ner de här tankarna för att få dem ur mig! I bland  är det så :)

Hoppas ni haft en fin dag allihop!

Nu ska jag ta en liten siesta!

Kramar!













8 kommentarer:

  1. Jag tycker du är hur cool som helst! Du fixar det säkert - du vill ju :)
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Du är ju bara jätteduktig som tar i tu med dina rädslor, alltså nu vill jag kraaaaaaama dig!

    kram!

    SvaraRadera
  3. Rosen - Tack för peppingen :) Blev lite feg en stund :/ Kramar

    Lingon - Tack :) Den kramen satt fint! Precis vad jag behövde :) Massa kramar tillbaks!

    SvaraRadera
  4. Du är en riktig tuffing som går på även om du är rädd, det är det inte alla som gör. Du fixar detta!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Jag var precis likadan när jag tog körkort som 30-åring. Första lektionerna var jag så rädd att jag hade blackout nästan. När jag väl bestämt mig för att det faktist är roligt att köra gick det som en dans. Du kommer att klara detta!! Finns inga tvivel:) Kram

    SvaraRadera
  6. Du har tagit tag i en hel del rädslor som många andra inte vågar. Tänk vad du åstadkommit..Hurra för dig, upp med hakan och ta fram den där tuffigheten inom dig, din kraft att besegra rädslor, Du är ju rena drakdödaren :) Kom att tänka på Astrid Lindgrens Bröderna Lejonhjärta av någon konstig anledning :) kram kam

    SvaraRadera
  7. Hilde och Linda - Tack för peppingen! Linda- Har också fått black-outer nästan och gjort helknäppa grejer..Men när jag tänker positiv har jag faktiskt gjort framsteg varje gång :) även om de varit små. Längtar tills jag jag tycker det är härligt att köra! Kramar på er!

    SvaraRadera
  8. Too di loo - Tack för pepping :) Får ta fram Drakdödaren idag om jag ska ut på vägarna! Tänkte på det igår: Herregud det är ju som att tämja en vildhäst! Idag är det jag som tar kontrollen!! (hoppas jag):P Kramar!

    SvaraRadera