Powered By Blogger

lördag 26 mars 2011

Vackraste Nymph

Inspirerad av de tänkvärda reflektioner som jag läst hos bla Katinka och Josanne Vill jag visa ett av mina vackraste Odd Molly plagg. Detta mästerverk gör mig andlös och jag kan ibland öppna garderoben  bara för att titta och känna på den. Att den dessutom sitter som en smäck gör ju inte ont ( gjorde i alla fall förra sommaren, satt som en smäck alltså ). 

Det som gjorde att jag föll för Odd Molly var de underbara materialen, svalaste silke och mjukaste ull, den ovanliga designen som fick det att kännas som om plagget var sytt just för mig, passformen och användbarheten. Just användbarheten är viktig för mig. Hur vackert något plagg än är räcker det inte att det bara hänger i garderoben, då får jag dåligt samvete. Får erkänna att jag ibland varit lite för otålig och sålt plagget för att senare ångra mig, allt har ju sin tid.

Kan också erkänna att jag ibland blivit fartblind och shoppat loss fullständigt ( läs denna våren ). Det har sin njutning det också men man tappar lite av den unika känslan. 
Ett av (alla) mina inköp i vår är Crochet frill cardigan i lila. den inköptes just med tanke på Nymph strap dress och jag tror att dessa plagg kommer att gifta sig fullständigt :) Väntar på leverans från Lisen..

Provning av dessa plagg kommer när benen är nyrakade och helst är lite solkyssta också!

Kram!

4 kommentarer:

  1. Så vacker klänning! Hoppas du visar den på någon dag.

    Ha en fin lördag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja den är så vacker :) En juvel i samlingen! Hoppas du får en fin helg! Kram!

    SvaraRadera
  3. Ja den är verkligen vacker!! Så roligt det är att kunna njuta av sina kläder! Tror helt säkert Crochet Frill cardigan i lila kommer bli klockren till.. Du får visa sedan!
    Ha en fin dag i solen!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Tack det samma Anneli! Kram!

    SvaraRadera