Powered By Blogger

fredag 2 mars 2012

Sol inne...

...men inte i sinne.. Känner mig tvångsinlagd! Vågar inte gå ut efter gårdagens bravader. Magen har lugnat sig lite och jag är pigg förövrigt men det är fortfarande lite för osäkert för att ge sig ut.


Så istället har jag plockat lite här inne med öppen balkongdörr och upptäckt att min nya orkidé är en doftorkidé :) I sådana här lägen är det de små glädjeämnena som gäller :) Och så har jag gosat med Loui som blivit en riktig goskatt. Han har börjat med en ny grej, tex om jag ligger och läser (ligger alltid på sidan ) och han vill gosa så sätter han sig bakom mitt huvud, högt brummande och säger ett kort aoo! Och så dänger han till mig, lite kärleksfullt sådär, med tassen på huvudet! Har jag sagt det förut, att jag curlar mina katter :))

En färdiggosad och nöjd Loui.


Jahopp! Något mer har jag inte att förtälja mer än att jag jag ska köpa lite balkongblommor när magen repat sig.

Ha en fin fredag!
Kramar!


16 kommentarer:

  1. Men stackare där..vad trist i åkte på en sådan smäll!! Krånglande mage är baske mig inte kul alls..
    Härligt ni har sol idag, det är verkligen skönt ute! Fast jag har pysslat med byte av gardiner o städ i sov o vardagsrum, gillar släppa in solen! Imorgon tar jag köket, hoppas jag..bäst att tillägga.
    Friska på dig nu, curlingmatte! Fniss, tur vi har dom små sötisarna!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä uff :(( Hoppas det är borta imorgon så jag kan gå ut! Städ ska jag också roa mig med i helgen :) Skönt att få det rent och fräscht. Ja vilken tur :) Ska curla dem ordentligt nu när jag går hemma och hasar :)) Kram

      Radera
  2. Ja katter vet du man ska uppfostra sina ägare ;)
    Min gammelkatta 16 år lindar både mig och husse runt varenda tass.

    Sålde du döskallehalsbandet förresten?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha. ja det det vet de här grabbarna och Gamla Maja också men hon är inte så påstridig :) Det är kvar! Hon har inte hört av sig trots att jag skickat flera mail så det är ditt om du vill ha det! Kram

      Radera
  3. Usch, stackare, hoppas du kryar på dig fort....
    Visste inte ens att det fanns doftorkidéer. Måste utforskas.

    Tack för dina uppmuntrande ord om min lille kisse idag. Värmer och peppar a lot

    Ha en trevlig helg fina du
    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) det känns bättre nu! Har en Findus fiskgratäng i ugnen som jag ska smaka lite på nu :)) Förstår att det måste vara jättejobbigt med Hobbe.. hoppas verkligen att det blir bra! En fin helg till dig med! Kramar!

      Radera
  4. Hoppas du har fått i dig lite fiskgratäng nu och kan vila.. Dina kissar är så söta. Vill klappa genom skärmen ju.

    Kramar och ha en go helg nu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo nu har jag ätit lite och det var gott :) Ja de är allt gosiga :) Kramar och fin helg själv1

      Radera
  5. Hoppas du snart mår bättre. Inget roligt att sitta inomhus och kika på solen.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja nu får det räcka! Nu har jag fått i mig lite fiskgratäng och en macka faktiskt så vågar jag hoppas på promenix imorgon :) Kram

      Radera
  6. Vad fin han är kissen med sina tofsar på öronen:) Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja han är så fin med sina tofsar :) Lite rundare än han borde matvraket, Grizzly äter lite för lite så det gäller att hitta en metod så de får det de behöver. Inte så lätt! Kram

      Radera
  7. Hoppas du repar dig kvickt nu kära du! Det är så underbart inne. Men jag har varit dötrött sedan igår och har ont i kroppen och fick precis veta att lilla systerdottern som jag passat en hel del i veckan inte hade halsfluss som vi trodde utan influensa... Nu är jag vaccinerad så det är nog därför ett slag utkämpas i min kropp. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack fina,jag mår bättre nu, men stackars din systerdotter och hoppas hon inte smittat resten av familjen. Man kan ju få en släng ändå fast man är vaccinerad men lindrigare än en vanlig. Kan bli kass när jag tar den också! Hoppas du klarar dig lindrigt undan. Inte vara sjuk när det är vårsol! Det kan vi införa tycker jag! Kramar

      Radera
  8. Hej!
    Här har jag aldrig kikat in förr, ( tror jag) så mycket fint du sålt som alltid är jag lite sent ute. Bra storlek var det i varje fall:)
    Underbar kisse du har, älskar katter.
    Hoppas du blivit frisk , ha en härlig helg.
    Kram/
    Berit

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Kul att du hittade hit :) Jo det blir lite till salu inlägg mellan varven och det kommer säkert mer :) Tre kissar har jag och de är så mysiga allihop! Är mycket bättre nu och ska ta mig en promenad i solen nu. Kram

      Radera